Dilluns, 1 de desembre de 2025                                                NEWSLETTER 367

Versió Web

· El termini finalitza aquest diumenge, 7 de desembre

Presenta la teva candidatura a NEXE, Premi Ciutat de Lleida al Talent 2025  

L'Ajuntament de Lleida ha convocat el Premi Ciutat de Lleida 2025, NEXE. Aquest premi té com a objectiu la promoció de la iniciativa emprenedora a la ciutat i el reconeixement de l’aportació que fan els nous projectes empresarials com a eina dinamitzadora de l’activitat socioeconòmica i de creació de llocs de treball.
 
La seva finalitat és donar suport a persones joves de fins a 35 anys que lideren projectes innovadors i viables, d'empreses ja constituïdes, amb una antiguitat mínima d’un any i màxima de cinc anys en la data límit de la presentació de les sol·licituds de cada convocatòria, amb independència del sector al que pertanyin.

Més informació i tramitació

· Per proporcionar un accés competitiu i just al núvol de propera generació

Convocatòria de concessió d'un segon tram d'ajuts del Next Generation

La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals convoca ajudes per a participants directes en el Projecte Important d'Interès Comú Europeu de Nova Generació de Serveis i Infraestructures al Núvol (IPCEI CIS) del programa UNICO IPCEI (IPCEI CIS 2025 Segona convocatòria), en el marc del Pla de Recuperació i la Recuperació Europea NextGeneration EU.   
 
Les ajudes tenen com a finalitat proporcionar un accés competitiu i just al núvol de propera generació i les capacitats de vora des de qualsevol lloc de la Unió Europea, així com fomentar la digitalització a les pimes, a més d'incrementar les capacitats de R+D+i de les empreses participants i sustentar un primer desplegament industrial de núvol federat a nivell de la Unió Europea.   

Llegir més

· Reconeixement atorgat per StartupBlink, la plataforma global líder en recerca sobre economia i innovació

Catalunya, millor ecosistema startup del sud d'Europa

Catalunya ha estat reconeguda com el millor ecosistema de startups del sud d’Europa en la 3a edició dels StartupBlink Startup Ecosystem Awards. La prestigiosa plataforma global de recerca sobre economia i innovació ha entregat el premi a ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, com a reconeixement al seu rol en el desenvolupament de l’ecosistema d’empreses emergents a Catalunya.
 
Catalunya s’ha imposat en la categoria de millor ecosistema de startups del sud d’Europa després de l’anàlisi que realitza de forma continuada la plataforma StartupBlink mitjançant un algorisme que contempla més de 40 paràmetres. Segons el seu criteri, Catalunya destaca per la seva solidesa i consistència com a líder regional des del 2020, amb un ecosistema que funciona a un elevat rendiment de forma inalterable.

Llegir més
· Inscripcions, fins el 9 de desembre

El Campus Iberus organitza el postgrau 'Títol d'Expert en Projectes Europeus'

El Consorci Campus Iberus, format per les universitats de Saragossa, la Rioja, Pública de Navarra i Lleida, han organitzat el postgrau Títol d'Expert en Projectes Europeus, adreçada a gestors i gestores de projectes europeus d'universitats, centres R+D+I, empreses i administracions públiques.

Es tracta d´un postgrau de 250 hores de formació (10 crèdits ECTS) amb 3 possibles itineraris d´especialització per a gestors i promotors de projectes europeus d'universitats i centres d´I+D+i, empreses i administracions públiques.

Campus Iberus consorcia quatre universitats: Universitat de Saragossa, Universitat Pública de Navarra, Universitat de Lleida i Universitat de La Rioja, que juntament amb el Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) col·laboren en aquesta 4a edició del títol d'Expert en Projectes Europeus.
 
El postgrau es desenvoluparà del 3 de febrer al 24 de juny de 2026 en format en línia (dimarts i dimecres de 17:00 a 20:00). A més, comprèn una setmana de formació presencial del 18 al 22 de maig, a Jaca (prepirineu Aragonès) i un taller final el 24 de juny a Saragossa. La matrícula inclou l'allotjament i la mitja pensió de la setmana presencial.
 
El termini d'inscripcions està obert fins el 9 de desembre.

Més informació i inscripcions

· Presentació de candidatures fins el 19 de desembre

Convocatòria del Premi Jove Emprenedor 2025 del Pallars Jussà

El Consell Comarcal del Pallars Jussà ha convocat el Premi Jove Emprenedor/a 2025, que arriba a la seva 23a edició. Aquest certamen premia les millors iniciatives empresarials impulsades al Pallars Jussà per joves de fins a 40 anys. El premi està dotat per tres guardons un primer de 1.500€, un segon de 1.000€ i un tercer de 500€.
 
Les persones que vulguin optar al premi tenen de termini fins el 19 de desembre per presentar la seva candidatura. Després, un jurat format per representants dels diferents sectors empresarials de la comarca, el guanyador de l’edició anterior, així com un representant del Consell Comarcal i de la Direcció General de Joventut, atorgaran el premi al projecte més innovador, amb més potencial de creixement i que promogui la creació de riquesa i de llocs de treball, així com el desenvolupament rural i l’aprofitament dels recursos del territori.
 
Els candidats i candidates que vulguin presentar-se al premi rebran l’assessorament i el suport del servei de Catalunya Empren del Consell Comarcal així com de l’equip de l’Oficina Jove del Pallars Jussà.
 
Aquí podeu descarregar-vos:  les bases, la sol·licitud  i la convocatòria.

· Commemoració dels 20 anys d'AP!Lleida

Presentació del llibre 'El camí cap al lideratge empresarial femení'

L'Associació Professional d'Empresàries de Lleida, AP!Lleida, us convida a la presentació del llibre monogràfic El camí cap al lideratge empresarial femení, a càrrec de Natàlia Panadés, autora de l’obra. Aquesta recull els primers 20 anys de l'entitat Ap!Lleida i compta amb la participació de diverses sòcies, entre altres, Sara Sampedro, Laura Sánchez i Laia Rogel, les seves tres presidentes.
📆  Dia: Dijous 4 de desembre
📍 Lloc: Morera. Museu d'Art Modern i Contemporani de Lleida (Rambla de Ferran, 13, 25007 Lleida)
⏰ Hora: 19.00 h

Inscripcions
unnamed.png

Formació 100% subvencionada per impulsar una IA ètica, transparent i centrada en les persones

La intel·ligència artificial ja està transformant el món. La clau és fer-ho amb responsabilitat.

Amb el curs Gestió Responsable de la IA, aprendràs com desenvolupar, aplicar i supervisar sistemes d’IA ètics, transparents i alineats amb la normativa europea.

En finalitzar la formació, seràs capaç de:

  • Avaluar i reduir els riscos ètics associats a projectes d’IA.
  • Aplicar els criteris del Reglament Europeu de la IA (AI Act).
  • Implementar eines pràctiques d’autoavaluació ètica i de compliment normatiu.
  • Promoure una cultura de responsabilitat i transparència tecnològica dins la teva organització.

A QUI S'ADREÇA?

A professionals del sector públic i privat, tècnics, consultors, gestors d’innovació o qualsevol persona interessada en comprendre i aplicar la IA de manera responsable i segura.
No cal experiència prèvia en intel·ligència artificial.

DURADA I HORARIS

  • El curs té una durada total de 60 hores, equivalents a 2 crèdits universitaris ECTS.

  • El curs s'iniciarà amb una sessió de presentació presencial el 22 desembre 2025.

  • A partir de la setmana del 12 de gener, s'iniciaran les classes online en directe, que tindran lloc cada dilluns de 17:00 h a 19:00 h, durant 6 setmanes.

FORMAT I METODOLOGIA

Formació online a través de la plataforma Clúster Academy (Moodle), amb continguts interactius, materials descarregables i seguiment personalitzat.

El curs combina sessions en directe amb aprenentatge flexible i autònom, pensat per adaptar-se a l’agenda de professionals del sector públic i privat. També inclou tutories i seguiment personalitzat.

INFORMACIÓ IMPORTANT

  • Assistència requerida a les sessions online en directe.

  • Curs 100% subvencionat.

  • Places limitades.

fer.png
unnamed.jpg

 
Dates: 4, 9 i 11 de desembre de 2025 de 9:30h a 12:50h
Durada: 10 hores
Plataforma: ZOOM
 
Dates: 9 i 12 de desembre de 2025
de 9:30h a 12:00h
Durada: 5 hores
Plataforma: ZOOM
 
Dates: 10, 15 i 17 de desembre de 2025 de 9:30h a 12:30h
Durada: 9 hores
Plataforma: ZOOM
 
Dates: 15 i 17 de desembre de 2025
de 15:30h a 18:00h
Durada: 5 hores
Plataforma: ZOOM
 
Dates: 16 i 19 de desembre de 2025 de 9:30h a 12:30h
Durada: 9 hores
Plataforma: ZOOM
unnamed.png

🚀 Vols expandir el teu negoci internacionalment però no saps per on començar?

La Cambra de Comerç de Lleida t’ofereix el Pla de Reorientació Internacional, una iniciativa dissenyada per ajudar les empreses a iniciar o redefinir la seva estratègia d’internacionalització de manera efectiva i adaptada a les seves necessitats.

Què ofereix aquest pla?

· Anàlisi personalitzat de l’empresa: Identificació de punts forts i àrees de millora per a la internacionalització.

· Definició del model de negoci internacional: Adaptació del teu model actual per accedir a nous mercats.

· Estudi de mercats i competència: Coneixement profund dels mercats objectiu i dels teus competidors.

· Eines digitals per a l’exportació: Utilització de recursos digitals per facilitar l’entrada a mercats internacionals.

Beneficis per a la teva empresa:

· Accés a nous clients i mercats.

· Diversificació de riscos comercials.

· Increment de la competitivitat i la facturació.

· Acompanyament expert durant tot el procés.

Com participar-hi?

Només cal que contactis amb la Cambra de Comerç de Lleida i sol·licitis més informació sobre el Pla de Reorientació Internacional.

Més informació aquí

                                      

PROGRAMA CONSOLIDA’T

13 HORES D’ASSESSORAMENT INDIVIDUALITZA’T I FORMACIÓ EN TEMES RELACIONATS AMB LA GESTIÓ DE L’ ACTIVITAT 

Les persones assessores et vindran a veure i la formació es pot seguir per ZOOM

VÍDEOS EXPERIÈNCIES AUTÒNOMS PARTICIPANTS

Si vols mes informació truca o envia un WhatsApp al 628 137 615

T’HI ESPEREM!!!!!

Relació_píndoles_formatives_page-0001.jpg

El Programa CONSOLIDA’T, ​de suport a la consolidació, l’enfortiment i la reinvenció del treball autònom, consisteix en la realització d’ accions d’assessorament personalitzat i de formació en aspectes clau de la gestió del negoci de persones treballadores autònomes. 

No t’ho perdis !! PLACES LIMITADES!! Mes informació: Email: amall@coell.org / WhatsApp: 628 137 615